A co gdyby byla kuchenka gazowa ? :twisted: :twisted: :twisted:
Wyścig!
Zwiń
X
-
alfee, ja twierdzę że tdi nie objedzie tsi, pójdzie równo ale nie od pierwszych biegów :P więc dziwie się że niektórzy twierdzą że tdi będzie szybsze od tsi :roll:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
ja tez mowie ze tsi objedzie tdi.
1.2tsi 105 w fabii robi wiatrak z 1.6 tdi w takiej samej fabce.
niestety w dieslu masz odciecie na 80 a w tsi na 100km/h na drugim biegu
pocieszam sie tylko tym ze jak jade na autostradzie te 180 to mam spalanie chwilowe 10L/100 a w 1,2 tsi przy tych predkosciach maja o polowe wieksze no kolo 15L
Komentarz
-
-
Mihau, dokładnie szkoda już robił podobne porównanie.
A tak apropos gdzie On jest? zapadł się "pod ziemię"? :?:
ktokolwiek widział, ktokolwiek wie :szeroki_usmiech
p.s. benzyna z pierwszych biegów lepsza, diesel później powinien nadrabiać. Przy tej samej masie i mocy raczej benzyny nie dogoni już, ale podgonić może.
Moje zdanie przy podobnych parametrach i masie - z krechy benzyna lepsza, z rolki diesel (od 3 biegu powiedzmy)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez arturo_freestylpiramida, juz to sprawdzaliśmysuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Re: Wyścig!
Zamieszczone przez sslawekkSprawa wygląda następująco: na kresce stają do walki dwa autka, zakładamy, że:
- obydwa pojazdy mają tę samą masę
- obydwa pojazdy mają tę samą moc, powiedzmy po 100KM
- obydwa pojazdy posiadają identyczne ogumienie i napęd na przednią oś
- w obydwu pojazdach siedzą kierowcy, którzy je dobrze znają i potrafią wykrzesac z nich wszystko, co fabryka dała
- jedno z aut to benzyna, a drugie to diesel.
Biorąc sprawę rzeczowo z punktu widzenia fizyki:
To co jest podane jako moc jest to moc maksymalna, (prawie) żadne auto nie jedzie cały czas na maksymalnej mocy - moc ciągle się zmienia ze zmianą obrotów silnika.
Druga sprawa - auta mają na pewno jedną inny ważny element systemu napędowego - a mianowicie skrzynię biegów.
Jeżeli mają taki sam przebieg momentu - np. jest to turbo benzyna i turbo diesel czyli jeden i drugi potrafi dawać max momentu bardzo szeroki zakres obrotów to na długim dystansie powinny iść równiutko.
Na krótkim dystansie jest jeszcze zależność od przełożeń skrzyni biegów.
Proponuje pobawić sie programem cartest, moze kiedys zrobie symulacje i Wam pokaże jak to wygląda. Chyba ze pytanie jest politycznieTomek
Komentarz
-
-
Moc praktycznie nic nie mówi o samochodzie.
Najważniejsza jest znajomość przebiegu mocy / momentu w funkcji obrotów.
Do tego dochodzą przełożenia skrzyni biegów.
Nie liczy się to co jest na silniku tylko to co przeniesiemy na koła.
Benzyna ma mniejszy momenty, ale przez to, że kręci się dalej ma krótsze przełożenia, co daje większy moment na kołach i może go dłużej wykorzystać.
Proponuje sobie ściągnąć wykresy diesla i benzyny o podobnych mocach i odpowiadające im przełożenia skrzyni biegów i przeliczyć, ale pewnie się nie będzie chciało :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidaZamieszczone przez arturo_freestylpiramida, juz to sprawdzaliśmyOctavia FWD 370KM/460Nm + NX
ET 14,607 - Bemowo 2011
ET 13,482 - Ryki 2012
ET 13,014 - Ełk 2013
ET 12,939 - Ryki 2015
0-200km/h - 13,2s
2 v-ce Mistrz Polski FWD TURBO PROFI 2015 1/4Mili
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sslawekkZamieszczone przez lukasz3112sslawekk, to niech postawi się jakimś 2.0 140KM benzyną a ja podjadę swoim dieslem Zobaczymy kto kogo zje
PS. 1/2 wypłaty wygranej dla mnie. :diabelski_usmiech
opcja 1.
Poprosić kogoś z silnikiem 1.8tsi, aby nie przekraczał 4000obr (przy 4tys obr i 250Nm mamy 140KM)
opcja 2.
Poprosić kogoś z silnikiem 2.0tsi, aby nie przekraczał 3550obr
Ciekawe jakby to wyszło :?:
wprowadziłem do CarTest2000 skody 1.6 TDI (105KM) oraz 1.2 TSI (105KM)
i wychodzi, iż 1.2 TSI jest szybsza praktycznie w każdym aspekcie wliczając "elastyczność" 60-100, 80-120, 120-160.
Dane dla "Drag Race" 1000m
TSI 32,61sek i prędkość 155,5 km/h
TDI 33,61sek i prędkość 151,30 km/h
Po odjęciu 80kg różnicy wagi 1.6TDI, 1.2 TSI przyśpieszenia nadal lepiej, natomiast "elastyczność" już lepiej idzie 1.6 TDI (tak o 0,5sek)
Dane dla "Drag Race" 1000m
TSI 32,61sek i prędkość 155,5 km/h
TDI 33,07sek i prędkość 153,40 km/hJeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Srebrna O1 1.8t
Niebieska O1 2.0 TDI
moc porównywalna (niewielka różnica na korzyść srebrnej)
masa (niebieska oczywiście trochę cięższa)
Pierwszy bieg widać co się dzieje i nie jest to nic innego jak zwalony start niebieskiej. Później było:
na 2 lekkie odejście srebrnej, 3 równo, od 4 niebieska doganiała srebrną
wynik na końcu filmu widać
żeby porównanie było jakkolwiek miarodajne to trzeba wyeliminować najbardziej nieobliczalny wskaźnik czyli człowieka. Tylko gdy oba auta będą miały DSG można mówić o jakimś tam porównaniu (oczywiście z LC)NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sew1981Mozesz zmierzyć się z cifem 1.8 140 koni w benzynie. Powinien Cie obleciec, jak dobry kierownik.
ale też myślę, że jest to związane ze zmianą biegów w dieslu i masą samochodu.
IMO przy tej samej mocy, masie itd, samochód czymkolwiek będzie napędzany, doładowany lub nie, będzie jeździł podobnie - oczywiście subiektywne wrażenia a także łatwość osiągnięcia danego przyspieszenia będą ZUPEŁNIE inne.
no i właścicielom diesla będzie się wydawało, że jadą szybciej bo ich bardziej gniecie
[ Dodano: Wto 19 Lip, 11 16:03 ]
Zamieszczone przez sslawekkPowiem Wam teraz w czym jest rzecz, otóż pewien "bardzo mądry pan" ode mnie z pracy gotów jest założyc się o wypłatę, że jeżeli wziąc 2 samochody o takiej samej masie i mocy, to benzyna z dieslem nie ma najmniejszych szans, wręcz zostanie zjedzona przez diesela :shock: Oczywiście ja mam nieco odmienne zdanie, a tym samym sposobnośc przyrobienia paru złotówek ( albo wtopienia swojej wypłaty )...mówi, że o flaszkę czy dwie, to szkoda nawet zachodu z wyszukaniem pojazdów do rozstrzygnięcia sporu Gośc nie stawia żadnych warunków co do momentu obrotowego, pojemności, a także tego, czy będzie turbina w obydwu, jednym, czy nawet żadnym z tych aut, jedyne warunki to masa i moc jednakowa...ot cała historiasaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
Komentarz